خرخون

پاتوق خرخونا

خرخون

پاتوق خرخونا

سلام، 

دنیای برنامه‌ نویسی دنیای خلاقیت و ابتکاره. تمام درس‌ها و کد هایی که اینجا با هم کار می‌کنیم فقط مثل یک مثال میمونه تا اون کار اصلی و جرقه‌ی مهم رو تو ذهن خودتون ببینین و برنامه‌ی خودتونو بسازید. 

دائم در بین راه به این فکر کنید که اگه فولان کد رو تغییربدم چه اتفاقی خواهد افتاد؟ و تغییر بدید و در هرچیزی دست ببرید و نترسید. این راز برنامه نویس شدنه. 


گام اول) داشتن یک کامپایلر

خیلی از کسایی که تازه شروع می‌کنن به برنامه نویسی، و C رو استاد درس میده و اون‌ها یادداشت می‌کنن با خودشون میگن خب، الان این 50 خط کدی که من نوشتم چی شد؟ کجا باید وارد شه؟ چی اجرا می‌شه؟ 

این‌ها همه با داشتن یه کامپایلر یه به عبارت دیگه داشتن یک برنامه تبدیل کد به فایل .EXE درست می‌شه.



نرم افزار Dev C++ 4.9



برای دانلود این نرم افزار از لینک زیر استفاده کن:

دانلود


گام دوم) آماده سازی نرم‌افزار

حالا وقت اینه که نرم افزار رو نصب کنید. که نصب ساده‌ای داره و نیازی به توضیح نیست، بعد از نصب یه پنجره‌ای به شکل بالا باز می‌شه که حالا نوبت به اینه که شروع کنید به برنامه نویسی.

Ctrl + N رو فشار بدید تا اولین فایل برنامه نویسی رو ایجاد کنید، صفحه‌ای سفید آماده به کار جلوتون باز میشه و حالا باید فایلتون رو Save  کنید، دکمه‌های Ctrl + F12 رو فشار بدید یا از منوی فایل Save as رو انتخاب کنید و یه جایی فایلتون رو ذخیره کنید. قبل از ذخیره کردن نوع فایل رو طبق تصویر زیر تغییر بدید.



قسمت Save as type رو به C source تغییر بدین، یه اسم انتخاب کنین و آماده شید برای درسنامه بعدی و شروع اولین برنامه. 

؛) میبینمتون. 


درس بعد